10 lipca 2020

Agencja marketingowa i agencja interaktywna, czy to, to samo?

Często spotykamy się na co dzień z różnego typu agencjami reklamowymi. Są wśród nich agencje marketingowe i agencje interaktywne lub nawet agencje 360 stopni. Choć na pierwszy rzut oka wydają się zajmować wszystkie tym samym, to istnieją między nimi wyraźne różnice. Czy tak właściwie się od siebie różnią? Czym zajmuje się agencja marketingowa, a czym interaktywna? Co w jasny sposób pozwala nam je od siebie odróżnić?

Agencja marketingowa

Otóż agencja marketingowa często zwana agencją 360 stopni zajmuje się marketingiem na szerszą skalę od ich interaktywnego odpowiednika. W takiej agencji znajdziemy osoby zaangażowane w działania na takich polach, jak:

  • reklama w mediach drukowanych,
  • kampanie reklamowe w radiu, telewizji oraz innych mediach,
  • reklama zewnętrzna, w formie bilbordów, paneli, gablot, balonów reklamowych, wystawach okiennych, reklam na samochodach i autobusach itp.,
  • kolportaż prospektów, ulotek i broszur,
  • tworzenie stoisk oraz miejsc wystawowych,
  • doradztwo marketingowe,
  • marketing bezpośredni,
  • I działania marketingowe w internecie.

Z tych wielu powodów agencje marketingowe świadczą niezwykle kompleksowe usługi, które mogą sprowadzać się do szeroko zakrojonych kampanii prowadzonych w wielu mediach jednocześnie. Poza zajęciem się najpopularniejszymi i starymi formami reklamy takimi jak reklama w gazetach, radiu i telewizji, są w stanie zorganizować wszelkiego rodzaju reklamy zewnętrzne, odpowiednio doradzić oraz zająć się wszelkimi przejawami reklamy w sieci.

Korzystając z usług agencji marketingowej, klientom bardzo często zależy na pojawieniu się w mediach lub kompleksowej usłudze, która ma mieć na celu zwiększenie świadomości marki, czy sprzedaży.

Agencja interaktywna

Z drugiej strony agencja interaktywna to taka agencja, która zajmuje się marketingiem na mniejszą skalę. Skupia się przede wszystkim na działaniach w internecie, dzięki czemu jest w stanie zapewnić tam kompleksową i pełną usługę, bez konieczności odsyłania pracowników do innych zadań w wielu innych dziedzinach marketingowych.

Tutaj działa się na poniższych płaszczyznach:
  • projektowanie stron www,
  • promowanie marki w sieci,
  • projektowanie sklepów e-commerce i B2B,
  • e-marketing i konsulting internetowy,
  • przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych np. AdWords,
  • audyt stron www,
  • hosting,
  • pozycjonowanie stron internetowych,
  • prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych,
  • zarządzanie profilami na portalach społecznościowych,
  • i wiele innych działań w Internecie.

Agencje interaktywne to wyspecjalizowane firmy, które prężnie działają w sieci. Na marketingu internetowym znają się jak mało kto i bardzo często ich sieciowa oferta jest znacznie szersza niż agencji marketingowych. Są w stanie nie tylko zbudować stronę od podstaw, ale zająć się także jej reklamą w sieci i mediach społecznościowych oraz napisać w taki sposób, by jak najlepiej się pozycjonowała. Ponadto agencje interaktywne często zapewniają także kontent dla firm, pomagają w pozycjonowaniu stron oraz przeprowadzają ich systematyczne audyty.

Z usług agencji interaktywnych korzystają często firmy, których główna działalność opiera się na działaniach w sieci. Agencje często prowadzą dla nich firmowe strony na portalach społecznościowych i prowadzą tam kampanie marketingowe, Zajmują się systematycznymi wpisami, wrzucają płatne reklamy i prowadzą dialog z fanami.

Czy skorzystamy z usług agencji interaktywnej, czy marketingowej zależy tylko od naszych marketingowych potrzeb. W zależności, jaki rodzaj reklamy nas interesuje, powinniśmy szukać wsparcia w marketingu sieciowym lub jego innych formach. Duże znaczenie ma tu także profil klienta naszej marki. To od niego w dużej mierze powinno zależeć nasze zaangażowanie w sieci i innych mediach. Zanim więc zdecydujemy się na ostateczny wybór wspólnika w interesach, warto zastanowić się, kto rzeczywiście jest klientem naszej firmy i jak dotrzeć do takiego rodzaju ludzi.

Agencje marketingowe zapewniają kompleksową usługę na szeroką skalę i we wszystkich mediach. Interaktywne wyspecjalizowały się w reklamie sieciowej. Obie mają rację bytu i każda z nich ma wiele atutów po swojej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

One thought on “Agencja marketingowa i agencja interaktywna, czy to, to samo?

  1. Każda agencja zajmuje się tym samym …nieważne czy to marketingowa, interaktywna czy jakakolwiek inna. Jeśli potrzebujesz strony internetowej, to zrobi ją dla Ciebie i agencja interaktywna i marketingowa. Potrzebujesz kampanii marketingowej? To samo. Osobiście nie widzę więc różnicy, poza nazwenictwem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *