10 lipca 2020

Dlaczego nie warto przepłacać za stronę internetową?

Posiadanie profesjonalnej strony internetowej to w obecnych czasach absolutna konieczność dla każdego, kto prowadzi własne przedsiębiorstwo. Dzisiaj strona internetowa zastępuje tradycyjne wizytówki rozdawane jeszcze jakiś czas temu na oficjalnych spotkaniach biznesowych. Jak zatem stworzyć stronę internetową? Czy warto jest opracować ją samemu, czy może zlecić realizację doświadczonym specjalistom? I co najważniejsze, jakiego kosztu się spodziewać i na co powinno się uważać?

Strona internetowa – tanio i szybko?

W dobie powszechnego dostępu do Internetu i zamieszczonych w nim wielu różnorodnych informacji mogłoby się wydawać, że stworzenie strony internetowej jest niezwykle proste. Być może znajdą się również i tacy, którzy zdecydują się na realizację tego typu wyzwania. Prawda jest jednak taka, że o ile faktycznie łatwo jest zrobić stronę, to o tyle trudniej jest zachować ją na wysokim poziomie jakościowym.

Jeśli zatem oczekiwanie danego przedsiębiorstwa jest takie, aby strona internetowa odzwierciedlała wysoką jakość obsługi, przywiązanie do szczegółów oraz profesjonalizm, to zdecydowanie lepiej jest zlecić tego typu zadanie firmom, które na budowie stron internetowych, mówiąc w przenośni, „zjadły zęby”.

Dlaczego? Najprościej można ująć to w następujący sposób. Jeśli dostaniemy ofertę na kilkaset złotych, to nie warto ryzykować. Ceniący się i doświadczeni profesjonaliści doskonale wiedzą, że koszt budowy stabilnej i dobrze przygotowanej strony internetowej, nie są małe. Dobrze przygotowana strona jest przede wszystkim nie tylko zadowalająca pod względem przeglądania. Zawiera również niezbędne informacje, jest graficznie dopracowana pod każdym względem i co najważniejsze, zapewnia bezpieczeństwo zamieszczonych danych.

Darmowa strona – czy aby na pewno?

Internet kusi ogłoszeniami na realizację darmowej strony internetowej, ale czy istotnie jest to opłacalne i faktycznie dobrze jest skorzystać z takiego rozwiązania? Propozycja być może i jest interesująca, ale może okazać się dość kosztowna w późniejszym czasie. Bezpłatne będą pierwsze kroki pracy nad stroną. Jednak szybko może się okazać, że kolejne udogodnienia, niezbędne do prowadzenia swojego biznesu, są już odpłatne. Dlatego też warto jest dokładnie zapoznać się z zasadami współpracy oraz ewentualnymi regulaminami.

Kolejną skrajnością będzie przepłacenie za usługę. Oczywiście nie jest łatwo znaleźć złoty środek, zwłaszcza gdy w tej tematyce nie posiada się żadnego doświadczenia. Istnieje jednak kilka sposobów na to, aby uśrednić nieco podejście i znaleźć rozwiązanie, które usatysfakcjonuje obie strony.

Zanim podejmiemy decyzję o wyborze firmy, która przygotuje dla nas stronę internetową warto wykonać kilka rzeczy. Przede wszystkim należy zorientować się w ofertach. Niby proste rozwiązanie, a jednak wymaga dużo cierpliwości i pozytywnego nastawienia. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy?

Kryteria poszukiwania – droga do sukcesu

Wybierając firmę lub profesjonalistę do współpracy, należy przyjąć pewne stałe elementy, które dla nas jako zleceniodawcy są istotne i poniżej których nie mamy zamiaru zejść. Mogą to być zarówno kryteria związane z finansami, ale również i czasem realizacji. Poszukując odpowiedniej oferty, warto jest zwrócić również uwagę na to, jak wygląda strona internetowa samego wykonawcy.

Przepych i zbyt dużo informacji, słaba jakość, ogólny chaos informacyjny i kolorystyczny, raczej nie wróżą owocnej współpracy. Jeśli zależy nam na stonowanych kolorach i zachowaniu estetyki. Jeżeli natomiast styl i sposób zamieszczonych treści na stronie wykonawcy do nas przemawia, to można poświęcić również chwilę, na analizę cennika.

Nie ukrywając, po analizie kilku, kilkunastu ofert będziemy już mogli wyrobić sobie zdanie o średnim koszcie usługi. Dlatego też należy być ostrożnym, zwłaszcza gdy nie mamy w temacie zbyt dużego doświadczenia. Pośpiech nie jest w takich wypadkach dobrym doradcą. Dlatego najlepiej jest dać sobie czas i znaleźć w sobie na tyle chęci, by poświęcić chwilę na zapoznanie się z rynkiem. Podobnie też działamy, chcąc odsprzedaż np. samochód. Również dokonujemy nawet krótkiego researchu, aby wiedzieć, jaką ofertę możemy zaproponować. Dokonując wyboru wykonawcy naszej strony internetowej, również powinniśmy dobrze się przygotować, aby niepotrzebnie nie przepłacić.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *