27 stycznia 2021

Jak pisać skuteczne teksty dla marketingu

Content marketing zyskuje na popularności ze względu na swoją skuteczność. Jednak profesjonalne tworzenie tekstów na strony internetowe czy pisanie artykułów pod SEO wymaga nie tylko kreatywności, wiedzy i doświadczenia, ale też odpowiednich narzędzi. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak długie powinny być artykuły na firmowych blogach i ile słów kluczowych powinien mieć tekst, to trafiłeś w dobre miejsce!

O czym pamiętać przed pisaniem?

Zacznij od zastanowienia się, do kogo adresowany jest tekst i kim są odbiorcy Twojego artykułu. Dzięki tym informacjom będziesz mógł dobrać odpowiedni język oraz styl pisania. To oczywiste, że inaczej tworzy się tekst skierowany do branżowych specjalistów, a inaczej ten przeznaczony do „laików”. Warto poświęcić również chwilę na wymyślenie odpowiedniego tytułu. Powinien on przyciągać uwagę i zachęcać do zapoznania się z dalszą częścią artykułu. Zdecydowana większość użytkowników na podstawie tytułu ocenia czy warto w ogóle poświęcić czas na czytanie.

Odpowiednia długość i układ tekstu

W kwestii długości ciężko o jednoznaczną odpowiedź. Zdania na ten temat są podzielone, a pewna jest tylko jedna kwestia — tekst powinien być na tyle długi, by wyczerpać temat, jednak nie aż tak długi by męczył czytelnika. Wszystko należy dopasować do tematu i poruszanych zagadnień. Należy jednak założyć, że minimalna długość nie powinna być mniejsza niż 1800 – 2000 znaków ze spacjami. Dodatkowo warto zadbać o schludny wygląd tekstu. Artykuły „miłe dla oka” przyciągają o wiele większą liczbę czytelników. Do podstawowych zasad zalicza się unikanie jednolitych, długich bloków tekstu. Warto urozmaicić je używając kursywy, wypunktowań czy podkreśleń, dzięki czemu artykuł wyda się lżejszy i będzie się go łatwiej czytało.

Optymalizacja tekstu pod SEO

Jeśli Twoja strona jest bogata w content przyjazny dla SEO to możesz czerpać korzyści z tego, że Twoja strona pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że jest to cenna rzecz. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest korekta tekstu — nawet najlepsi copywriterzy popełniają błędy, dlatego tak ważne jest skontrolowanie gotowego tekstu przez osobę, która jeszcze go nie widziała. Nie znając treści, najłatwiej jest wyłapać błędy. Następnie należy zweryfikować tekst pod kątem wykorzystania słów kluczowych. Natomiast przed samą publikacją warto upewnić się że podstrona ma odpowiednio przygotowanie metaznaczniki takie jak Title i Description. Brak tego pierwszego znacznie obniży potencjał pozycjonerski. Natomiast description bezpośrednio przełoży się na zainteresowanie odbiorcy i przekonanie go do przeczytania całego tekstu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *