25 października 2020

Marketing szeptany – co można, a czego nie powinno się robić w kampanii WoMM?

Plotki wywołują złe skojarzenia, jednak każdy z nas na co dzień spotyka się z tego typu zjawiskiem. W sieci spontaniczne wyrażanie opinii na temat danego produktu ma niezwykle dużo potencjał sprzedażowy. Dlatego marketing szeptany stał się popularną formą reklamy, która pozwala skutecznie podwyższać wskaźnik konwersji. Word of mouth marketing (WOMM) to skuteczne narzędzie pod warunkiem właściwego używania. Co można, a czego nie powinno się robić w kampanii WOMM? Przygotowaliśmy kilka wskazówek.

Marketing szeptany to zespół działań reklamowych, które są stylizowane na spontaniczny komunikat doradczy. Celem takich publikacji jest zwykle dotarcie z rekomendacją produktową. Kanały, które wykorzystuje się przy prowadzeniu takich kampanii to zwykle fora internetowe, blogi i media społecznościowe, gdzie publikowane treści mogą mieć charakter dyskusji wywołanej pod wpływem impulsu. Zastanawiacie się, jak powinna być prowadzona skuteczna kampania WOMM? Co można robić, a czego powinniśmy unikać?

Wiarygodny znaczy skuteczny

Przede wszystkim powinniśmy w komunikacji budować wiarygodność. Klient z łatwością zaufa drugiemu klientowi, ale niekoniecznie reprezentantowi marki.  Ponadto wpisy powinno się publikować często i nie tylko z intencją prowadzenia działań szpetnych. Taka strategia pozwala przychylniej patrzeć administratorom oraz użytkownikom na naszą aktywność w reklamowych wątkach. Upraszczając, publikując dużo wpisów stajemy się po prostu godnymi zaufania forumowiczami, dzięki czemu nasze rekomendacje są definiowane jako bardziej wartościowe.

Kreatywność siłą napędową sukcesu

Tworzone wpisy poza tym, że powinny być spontaniczne i nienachalne, mogą też wyróżniać się pewną dozą kreatywności. Storytelling w marketingu szeptanym jest pożądaną praktyką, dzięki której łatwiej nawiązujemy relacje z potencjalnymi klientami. Pamiętajmy też o umiarze w reklamowaniu usług lub produktów. Styl wypowiedzi nacechowany zbyt entuzjastycznym przekazem może wzbudzać podejrzenia odbiorców. Ponadto niezwykle istotna jest etyka. Oczernianie konkurencji lub przekazywanie nieprawdziwych informacji to praktyki, których powinniśmy unikać prowadząc kampanie z zakresu marketingu szeptanego.

Czego powinniśmy unikać w kampaniach WOMM?

Przede wszystkim musimy wystrzegać się spamowania. Takie praktyki są źle postrzegane nie tylko przez roboty Google, administratorów i użytkowników, ale również bywają antyreklamą i zamiast wzmacniać sprzedaż znacznie ją osłabiają. Ponad nie powinniśmy się ograniczać jedynie do for dyskusyjnych, warto działania prowadzić kilkoma kanałami – w tym celu możemy wykorzystać blogi, wpisy w social mediach, czy nawet tematyczne portale. Planując działania marketingu szeptanego powinniśmy zdecydowanie wystrzegać się kłamstwa na temat danej oferty lub produktu.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *