10 lipca 2020

Siła influencerów

Każdy przynajmniej raz w życiu stanął przed dylematem zakupowym. Nie we wszystkim musimy być mistrzami i nie na wszystkim musimy się znać. Podejmując decyzje zakupowe konsument kieruje się zazwyczaj: przyzwyczajeniami, działając na zasadzie autopilota przed półką, przypadkiem, dokonując zakupu spontanicznego lub opinią innych. I właśnie marketing rekomendacji w ostatnim czasie, cieszy się szczególną popularnością.

Krótko o założeniach influencer marketingu

Marketing rekomendacji odnajdzie się w każdej branży. Kosmetyczna, spożywcza, budowlana czy kosmetyczna…konsument zawsze stanie przed wyborem, w którym pomóc może mu znajomy, ale także internet. To właśnie tam coraz częściej szuka się opinii na temat produktów i marek. Influencer marketing opiera się na współpracy z grupą lojalnych influencerów, mających swoją społeczność w social mediach. Nie są to już celebryci, którzy na przestrzeni ostatnich lat stracili na wiarygodności. Influencerzy prowadzą blogi i profile na FB lub IG. Mają wiedzę i doświadczenie w danym zakresie tematycznym, dlatego zdaniem konsumentów, to właśnie im warto zaufać.

Współpraca z influencerami

Siła influencer marketingu opiera się na autentyczności i naturalności. Stały kontakt z influencerem za pomocą social mediów sprawia, że jego odbiorcy coraz bardziej się z nim utożsamiają. Śledzą jego codzienność, a nawet naśladują często zupełnie nieświadomie. Influencer marketing opiera się przede wszystkim na nawiązaniu współpracy z odpowiednim influencerem. Marka dokonując tego wyboru powinna kierować się nie tylko liczbą followersów, ale również nimi samymi. Warto wziąć pod uwagę ich zainteresowania, wiek może nawet wykształcenie. Wszystko po to by móc ocenić czy rzeczywiście mogą stać się jej potencjalnymi klientami.

Zasięgi influencer marketingu

Współpraca z influencerami to nie tylko wzrost świadomości marki. To znacznie więcej. Regularnie udostępniane linki na profilach IG, pozwalają jej pozyskać naturalne przekierowania do strony, a tym samym pracować nad pozycją w wyszukiwarce Google. Sam content zresztą tworzony przez influencerów, znacząco wpływa na podbijanie widoczności brandu w sieci. Zaangażowana, lojalna społeczność buduje zasięgi komunikatów tworzonych w social mediach, ale także na www firmy. Dzięki kolejnym udostępnieniom strona jest coraz częściej odwiedzana, zwiększa się na niej ruch, co w przypadku sklepów internetowych, wiąże się ze zwiększeniem sprzedaży.

Influencer marketing to narzędzie marketingowe, które sprawdzi się niemalże w każdej branży. Rynek rozwija się w tempie światła, a konkurencja stawia przed marketingowcami coraz wyższe poprzeczki. Warto więc przystępując do analizy strategii rocznych, spojrzeć na nie z punktu widzenia współczesnego konsumenta, tego czym się zajmuje, co go interesuje i co nim kieruje podczas  wyborów zakupowych. W dobie internetu, social media dają markom ogromne pole do popisu, a współprace z influencerami, mogą okazać się kropką nad „i” w decyzjach konsumenckich. Nieocenionym sparciem dla firm są agencje marketingowe specjalizujące się w aktywnościach tego typu. Ich doświadczenie i lata praktyki, pozwoliły im zbudować bazę stałych kontaktów influencerskich, których poszukuje firma. Warto zaufać profesjonalistom, by kampania osiągnęła zakładane efekty, a klient odnalazł wreszcie na półce markę, której do tej pory nie dostrzegał.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *