Czy kanał marki na YouTube to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstwa? Rosnąca popularność tego portalu, to duża szansa dla firm, na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zaangażowanie ich w swoje działania. Z YouTube korzysta bardzo duża liczba użytkowników, którzy każdego dnia odwiedzają ten portal, aby oglądać zamieszczane tam treści. Jak wiadomo treść w formie wideo jest lepiej przyswajana przez odbiorców niż forma tekstowa. Co więcej YouTube jest platformą, która bardzo mocno angażuje użytkowników w działania twórców. To tylko nieliczne powody, dla których warto założyć kanał marki na YouTube. Co jeszcze sprawia, że działanie to jest bardzo opłacalne dla przedsiębiorstw?
Czy warto prowadzić kanał marki na YouTube?
W Internecie znaleźć można, bardzo dużą liczbę treści, które niekoniecznie są dla odbiorców atrakcyjne i ciekawe. Użytkownik sieci jest atakowany różnymi komunikatami i w zasadzie nie ma na to wpływu. Internet daje organizacjom wiele możliwości i narzędzi, które w dużym stopniu ułatwiają prowadzenie działań marketingowych. Do narzędzi takich zaliczyć można zarówno content marketing, jak i influencer marketing czy marketing szeptany. Wszystkie z nich ulegają dynamicznym zmianom. Warto również pamiętać, że podejście konsumenta również na przestrzeni lat uległo zmianie.
Obecnie konsument jest bardzo wybredny na to co spotyka w Internecie, a także mocno wyczulony jest on na fałsz i brak autentyczności. Coraz częściej przestaje on też czytać komunikaty pojawiające się w sieci. To właśnie dlatego przedsiębiorstwa, powinny zacząć korzystać z innych kanałów dotarcia do swojego potencjalnego klienta. Jeżeli chodzi o korzyści jakie może czerpać przedsiębiorstwo prowadząc kanał marki na YouTube, to będą one następujące:
- budowanie zasięgów – dzięki prowadzeniu takich działań przedsiębiorstwo może zbudować zasięgi, będzie to możliwe w sytuacji, gdy prowadzone działania będą odpowiednio zoptymalizowane, a treści będą dla odbiorców ciekawe i atrakcyjne.
- ciekawy sposób na przedstawienie własnych produktów – YouTube to idealne miejsce, dla biznesów które chcą w ciekawy sposób zaprezentować swój produkt i jednocześnie pokazać, jak on działa i jakie problemy dzięki zastosowaniu takiego produktu konsument może rozwiązać.
- możliwość angażowania swoich odbiorców – na YouTube możliwe będzie także zaangażowanie potencjalnego klienta, który może komentować materiały wideo, a także udostępniać je swoim bliskim i innym użytkownikom sieci, a także zostawiać łapki w górę. Firmy powinny kontrolować podejmowane czynności przez swoich klientów i obserwować ich reakcje na podejmowane przez nich działania. To źródło wielu ciekawych informacji na temat konsumentów, które przedsiębiorstwo może wykorzystać prowadząc swoją dalszą działalność.
Kto powinien zdecydować się na kanał marki na YouTube?
Jeżeli chodzi o kanał marki na YouTube to na pewno sprawdzi się on dla firm, których grupa docelowa jest obecna na tym portalu i aktywnie z niego korzysta. Przedsiębiorstwo powinno też odpowiedzieć sobie na pytanie czy jego grupa docelowa jest odpowiednio sprecyzowana. Należy też zastanowić się czy przedsiębiorstwo dysponuje odpowiednią ilością czasu i odpowiednim budżetem na rozpoczęcie takiej długotrwałej inwestycji. Inwestycja ta mimo tego, że jest kosztowna, to jednak cechują ją również bardzo wysokie zwroty. Dzięki prowadzeniu kanału przedsiębiorstwo może poprawić swój wizerunek w Internecie, który przez wiele firm jest w dzisiejszych czasach tak bardzo pożądany. Organizacje powinny też pomyśleć nad treściami, jakie mogłyby publikować na tym portalu. Treści powinny być ciekawe, oryginalne i angażujące odbiorców.
Skuteczna reklama marki w sieci
W Internecie można przeprowadzić bardzo skuteczną reklamę swojego biznesu, musi być ona jednak unikatowa i powinna wyróżniać się na tle innych reklam. Na co dzień w sieci znaleźć można wiele komunikatów reklamowych, które zupełnie nie przyciągają uwagi konsumentów. Skuteczna reklama marki w sieci to taka, która będzie sprawiała, że przedsiębiorstwa staną się bardziej widoczne w Internecie, a klienci zaczną interesować się danym produktem. Warto zainteresować się tutaj reklamami Google Ads, dzięki którym witryna internetowa przedsiębiorstwa, będzie wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu będzie on bardziej widoczna dla potencjalnych klientów firmy.