Prowadzenie promocji w sieci to obecnie najbardziej popularny sposób na zwiększenie popularności swojej marki oraz jej produktów i usług. Dzięki niej można budować świadomość marki oraz jej wizerunek. Działalność w Internecie prowadzi też wiele osób, które dzięki temu zdobywają swoją popularność i zaufane grono odbiorców. Nazywani są oni influencerami. Współpraca z influencerem, może przynosić firmom wiele korzyści, ponieważ dzięki nim przedsiębiorstwo ma szansę, na zbudowanie swojej wiarygodności i zdobycie zaufania klientów, a także dotarcia do nich ze swoją ofertą w ciekawy sposób. Kim jest influencer i ile kosztuje współpraca z influencerem?
Kto to jest influencer?
Influencer to taka osoba, która prowadzi swoje działania w sieci i dzięki nim zyskuje swoją popularność w sieci. Popularność ta może być większa lub mniejsza, jednak zgromadzone wokół danego twórcy grono osób jest zwykle zaufane. Prowadzona działalność może opierać się na wiedzy jaką twórca posiada na dany temat lub na temacie, który w danym czasie jest wśród odbiorców popularny i chętnie śledzony.
Influencerem może zostać Instagramer, YouTuber, Gamer, Bloger i tak dalej. Słowo influencer pochodzi od angielskiego słowa „influence” i oznacza wpływać. Nie bez powodu zostali oni tak nazwani wówczas twórcy Ci posiadają duże zaufanie swoich odbiorców, przez co w pewien sposób na nich oddziałują, wpływają na ich poglądy i zachowania. Dzieje się tak, ponieważ osoby wpływowe dzielą się swoim codziennym życiem z odbiorcą, polecają produkty, z których korzystają, pokazują mu, że są dokładnie tacy jak on. Dzięki temu budują z nimi relację, a czasem nawet łączy ich pewna więź.
Co to jest influencer marketing?
Influencer marketing to działania, których głównym elementem jest współpraca z influencerem. Jest to świetny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Influencer jest wtedy swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy klientem a marką. Dzięki tej formy promocji możliwe jest zbudowanie dobrego wizerunku marki w sieci. przez to, że influencer posiada zaufanie klientów, marka również ma szanse na zdobycie ich zaufania, ale też na stanie się w ich oczach bardziej wiarygodną.
Influencer marketing polega na rekomendowaniu i lokowaniu produktów marki, z którą współpracuje influencer i stworzenie z nim określonych treści. Treści te mogą przybierać różne formy, może być to na przykład recenzja na YouTube lub relacja na Instagramie, w której twórca opowie coś o danym produkcie. Współpraca z influencerem może odbywać się też na różnych kanałach, jednak najczęściej są to te miejsca, przez które twórca normalnie komunikuje się ze swoimi odbiorcami. Dobrze poprowadzony influencer marketing może mieć bardzo dobre efekty dla firmy.
Ile kosztuje współpraca z influencerem?
Współpraca z influencerem może mieć bardzo różny koszt, zależy to od pewnych czynników. Jednym z nich jest ilość osób, które obserwują twórcę, im jest on bardziej popularny tym większy będzie koszt współpracy z takim influencerem. Kolejnym równie ważnym czynnikiem jest sposób w jaki zostanie zareklamowany dany produkt. Może to być ukryte lokowanie produktu, recenzja, unboxing, testowanie danego produktu lub po prostu rekomendacja.
Warto też zwrócić uwagę na zasięgi jakie osiąga dany twórca oraz to jak mocno w jego działania angażują się odbiorcy. Współpraca z influencerem może więc kosztować od 1 zł do nawet 45 000 zł. Wszystko to zależy właśnie od wyżej wymienionych czynników.
Wizerunek w Internecie – najważniejszy aspekt marketingu
Wizerunek w Internecie powinien być dla firm jednym z najważniejszych czynników w trakcie planowania kampanii marketingowych. Dobre logo i ciekawa nazwa nie są wystarczające do osiągnięcia sukcesu. Zdecydowana większość osób, które planują dokonać zakupów w sieci szukają najpierw opinii w Internecie, dlatego też zadbanie o dobre opinie i rekomendacje to jeden z ważniejszych działań.
Co więcej social media i ich rozwój dają dużą szansę na zbudowanie relacji z klientami i zdobycie ich zaufania. Bez prowadzenia owych czynności, istnieją małe szanse na wyróżnienie się wśród swojej konkurencji.