4 grudnia 2022
koszt influencer marketingu

Koszt influencer marketingu

Jaki jest koszt influencer marketingu? Influencer marketing jest dosyć nowym narzędziem, które pozwala przedsiębiorstwom docierać do grona odbiorców w szybki i skuteczny sposób. Jak można się łatwo domyślić polega on na współpracy z influencerem, który promuje produkty danego przedsiębiorstwa i dzięki temu może on dotrzeć do osób w sposób ciekawy. Narzędzie to zyskało bardzo mocno na popularności, ponieważ jest ono skuteczne.

Influencerzy są w dzisiejszych czasach bardzo popularni i mają oni dużą siłę przekonywania. Firmy zadają sobie jednak pytanie jaki jest koszt influencer marketingu, a także interesuje ich to czy rozwiązanie to faktycznie jest aż tak skuteczne?

jaki jest koszt influencer marketingu

Kto to jest osoba nazywana influencerem?

Influencerem jest osoba, którą można nazwać inaczej liderem opinii. Poprzez swoje działania wpływa ona na społeczność, która śledzi jej poczynania w sieci. Społeczność ta chętnie śledzi życie influencera, często inspiruje się jego wyborami zakupowymi, a także darzy go zaufaniem. Influencerami są zarówno youtuberzy, jak i Instagramerzy, i tak dalej. Zyskują swoją społeczność szczególnie dzięki temu, że starają się oni utrzymywać stały kontakt ze swoimi odbiorcami, pozwalają im również uczestniczyć w swoich działaniach oraz często wykorzystują różne media społecznościowe po to, aby mieć stały kontakt ze swoją grupą odbiorców.

Zaufanie konsumentów do influencera sprawia, że promowana przez niego marka również staje się być dla nich bardziej wiarygodna i godna uwagi. To powoduje, że przedsiębiorstwa chętnie współpracują z twórcami internetowymi, ponieważ wiedzą oni, że takie działanie może być bardzo skuteczne.

Na czym dokładnie polega influencer marketing?

Influencer marketing to wszystkie działania, które podejmuje przedsiębiorstwo we współpracy z influencerem. Kontakt marki z odbiorcą odbywa się za pośrednictwem twórcy, który za określoną opłatą promuje dany produkt lub usługę przedsiębiorstwa. Działania takie mogą być jednorazowe to znaczy post sponsorowany w mediach społecznościowych, lub recenzja na YouTube, ale także mogą to być dłuższe przedsięwzięcia, które będą trwały nawet kilka miesięcy. Wybierając influencera do współpracy należy zwracać uwagę na kilka ważnych kwestii, przede wszystkim na to czy działalność prowadzona przez twórcę jest zbliżona do działalności jaką prowadzi przedsiębiorstwo.

Jest to ważne, dlatego że jeżeli działalność ta będzie zbliżona, wówczas grupą docelową naprawdę mogą być obserwatorzy tego influencera. W przeciwnym wypadku organizacja będzie docierała do osób, które nie będą zainteresowane jej produktem czy usługą. Warto też przemyśleć czy wybór influencera będzie wykonywany samodzielnie czy przy współpracy, z agencją która pomoże przedsiębiorstwu dobrać taką osobę, która najlepiej będzie pasowała do kampanii. Należy oczywiście jasno sprecyzować czym dokładnie ma się zająć influencer i jaki będzie zakres jego działania.

od czego zależy koszt influencer marketingu

Koszt influencer marketingu, czyli ile kosztuje współpraca z influencerem?

Jeżeli chodzi o koszt influencer marketingu, to trzeba wiedzieć, że wpływ na to ma wiele czynników. Jednymi z ważniejszych będzie oczywiście to jak jest zasięg influencera oraz jak profesjonalnie podchodzi on do podejmowanych przez siebie działań. Koszt influencer marketingu będzie oczywiście zależny także od zakresu działań podejmowanych przez twórcę oraz jak długo trwała będzie dana kampania. Na cenę współpracy z influencerem czasami wpływa również branża w jakiej działa przedsiębiorstwo.

Niektóre są wyceniane zdecydowanie drożej niż inne. Jeżeli chodzi o dokładne kwoty jakimi trzeba dysponować, aby móc rozpocząć współpracę z influencerem rozpoczynają się one od około 1500 zł za jednorazową współpracę, a mogą kosztować czasem nawet i ponad 30000 zł. To bardzo duże różnice w kwocie, które właśnie są wywołane przede wszystkim popularnością influencera. Im będzie on posiadał większe grono odbiorców tym jego praca staje się bardziej wartościowa.

Dlatego dla przedsiębiorstw, które nie dysponują zbyt dużym budżetem lepszym rozwiązaniem będzie zdecydowanie się na współpracę z osobą, która nie posiada tak dużego grona osób obserwujący. Nie jest powiedziane, że osoby te będą mniej efektywne, wręcz przeciwnie czasami posiadają one lepsze kontakty z odbiorcami, którzy są zdecydowanie bardziej zaangażowani w ich działania. Koszt influencer marketingu ciężko jest więc jednoznacznie określić, często jest on ustalany indywidualnie dla każdego przedsiębiorstwa.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *