25 maja 2022
SEO

Pozycjonowanie dla internetowych stron kancelarii prawnych

Zawód prawnika zawsze należał do tych uznawanych za prestiżowe. Istnieje wiele specjalizacji, w których można się wykształcić, a następnie pomagać ludziom. Popularność tej profesji nie maleje, a w zasadzie wciąż rośnie. Świadczy o tym fakt, że w ciągu ostatnich 5 lat liczba czynnych prawników w naszym kraju wzrosła o prawie 6 tysięcy. Dodatkowo grupa radców prawnych powiększyła się o niemalże 12 tysięcy. Jak przebić się ze swoimi usługami w tak szerokim gronie? Czy pozycjonowanie to dobre rozwiązanie? Koniecznie przeczytaj!

Sytuacja branży prawnej w Polsce i na świecie

Bez wątpienia rynek usług prawniczych na całym świecie nieustannie się rozwija. Aktualnie Polska znajduje się na 3 miejscu w Europie, jeśli chodzi o ilość specjalistów w przeliczeniu na 100 tysięcy mieszkańców. Liczba ta plasuje się na wysokości 141 prawników na 1000 tysięcy obywateli. Brzmi dobrze, jednak Polacy, w przeciwieństwie do innych nacji, nie korzystają tak chętnie z tego typu usług. Część nie widzi takiej potrzeby, a spore grono osób po prostu się wstydzi. Zwlekają ze zgłoszeniem się po poradę, do chwili kiedy problem rośnie do ogromnych rozmiarów. Czasami nawet jest już za późno. To wszystko wpływa na ogromną konkurencję na rynku prawników i radców prawnych. Popyt na usługi jest o wiele mniejszy niż podaż. Dlatego tak ważne jest dbanie o wizerunek nie tylko kancelarii, ale również każdego specjalisty indywidualnie.

Marketing i reklama w branży prawniczej

Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy prawnicy i radcy prawni w ogóle mogą reklamować swoje usługi? Pytanie natomiast najlepiej byłoby sformować po prostu nieco inaczej – w jaki sposób adwokaci mogą prowadzić działania marketingowe? Specjaliści w tej dziedzinie, tak jak w każdej innej branży, mają prawo do reklamowania swoich usług. Jednak obowiązują ich znacznie bardziej rygorystyczne przepisy i wymogi. Takie restrykcje wprowadził w 1998 roku Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu, uchwalony przez Naczelną Radę Adwokacką. Warto zaznaczyć, że o wiele większe możliwości mają radcy prawni. Adwokaci natomiast mogą jedynie informować potencjalnych klientów o wykonywaniu zawodu oraz o prowadzonej działalności. Należy jednak pamiętać, że informacje te nie mogą być propozycją zawarcia umowy.

Czy w branży prawniczej pozycjonowanie strony internetowej jest dozwolone?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto zacząć od tego, że pozycjonowanie strony www nie jest reklamą. Nie jest to żadna oferta marketingowa wystosowana w kierunku klientów. Zadaniem pozycjonowania jest poprawienie widoczności strony danego specjalisty w sieci. Tym sposobem, dociera on do większego grona odbiorców, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani jego usługami. Warto mieć na uwadze, że klienci zwykle decydują się na korzystanie z usług kancelarii lub prawnika, znajdującego się najbliżej miejsca ich zamieszkania. Dlatego najlepszych rozwiązaniem będzie wykorzystanie pozycjonowania lokalnego. To nic innego jak używanie konkretnej lokalizacji przy promocji strony. W tym celu wybiera się odpowiednie słowa kluczowe, które umożliwiają wypozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google. Najrozsądniejszym posunięciem jest zlecenie tego zadania profesjonalistom. Dzięki nim, strona internetowa bardzo szybko znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *